کنترل سطح فشار یا تفاضلی چیست؟

کنترل سطح فشار یا تفاضلی روشی تاثیرگذار می‌باشد که در جهت کنترل سطح مایعات درمخازن و تانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش موثر بر مبنای اندازه گرفتن اختلاف سطح مایعات در بین دو نقطه از مخزن یا تانک عمل می‌کند. به عبارت دیگر در کنترل سطح فشار یا تفاضلی دو سنسور اختلاف سطح در دو نقطه از مخزن یا تانک قرار گرفته و اختلاف سطح مایعات بین این دو نقطه را اندازه می‌گیرند . از این اختلاف سطح به عنوان یک ورودی برای یک کنترل کننده استفاده می‌شود. کنترل کننده با توجه به اندازه‌گیری اختلاف سطح بین دو ماده شروع به ارسال سیگنال‌های کنترلی به اجزای سیستم می‌کند. این اجزا سیستم‌های کنترلی را دریافت کرده و عملکرد سیستم را مطابق مقادیری که از قبل تعیین شده تنظیم می‌کنند.

کنترل سطح فشار یا تفاضلی چیست؟
کنترل سطح فشار یا تفاضلی
کنترل سطح فشار
کنترل سطح
خرید کنترل سطحانواع روش‌های کنترل سطح تفاضلی

انواع روش‌های کنترل سطح تفاضلی

برای کنترل سطح تفاضلی روش‌های مختلفی وجود دارد اما به طور کلی این روش‌ها را می‌توان به دو دسته روش‌های کنترل مستقیم و روش‌های کنترل غیر مستقیم تقسیم کرد.

  •  در روش‌های کنترل مستقیم، کنترل سطح تفاضلی اختلافی که در رابطه با سطح مایعات به وجود آمده است را به طور مستقیم اندازه گرفته و از این اطلاعات در جهت کنترل سیستم استفاده می‌کند.
  •  در روش‌های کنترل غیر مستقیم اختلافی که در سطح مایعات وجود دارد دیگر به صورت مستقیم اندازه گرفته نمی‌شود بلکه از یک کمیت که با اختلاف سطح مرتبط است در جهت کنترل سیستم استفاده می‌شود.

خواندن این مقاله را از دست ندهید:انواع سنسورهای کنترل سطح مایعات

اصول کنترل سطح تفاضلی

  • اندازه گرفتن اختلاف سطح: در کنترل سطح تفاضلی اولین مرحله‌ای که به آن پرداخته می‌شود اندازه گرفتن اختلاف سطح مایعات می‌باشد و این کار با انواع سنسورهای اختلاف سطح انجام‌پذیر است.
  • کنترل: بعد از اینکه اختلاف سطح اندازه گرفته شد اطلاعات به دست آمده باید در جهت کنترل سیستم استفاده شود که در این مورد نیز استفاده از انواع کنترل کننده‌ها امکان‌پذیر است.
  • عملکرد: کنترل کننده‌ها به ارسال سیگنال‌های کنترلی می‌پردازند .در مرحله بعد این اجزا، سیگنال‌های کنترلی را دریافت کرده و عملکرد سیستم را بر اساس مقادیر به دست آمده تنظیم می‌کنند.
کنترل سطح فشار یا تفاضلی چیست؟
کنترل سطح فشار یا تفاضلی
کنترل سطح فشار
کنترل سطح
خرید کنترل سطحانواع روش‌های کنترل سطح تفاضلی

طراحی سیستم‌های کنترل سطح تفاضلی

در زمینه طراحی سیستم کنترل سطح تفاضلی، طراحی باید به گونه‌ای باشد که توانایی برآورده کردن نیازهای خاص سیستم را داشته باشد. برای انجام همچین عملی باید یک سری عوامل از قبیل موارد زیر در نظر گرفته شوند:

  •  نوع سیستم 
  • میزان دقت مورد نیاز 
  • هزینه
  •  قابلیت اطمینان

گروه صنعتی ابزار دقیق ساتراپ دما تولیدکننده انواع سنسور دما می‌باشد و شما می‌توانید سنسور مورد نیاز خود را از این برند نام آشنا و قابل اعتماد خریداری نمایید. ساخت ترموکوپل و ساخت انواع سنسور مقاومتی دما توسط این گروه صنعتی با کیفیت بالا صورت گرفته و شما می‌توانید با خرید محصولات این برند، از کیفیت کالای خریداری شده خود اطمینان داشته باشید.جهت خرید و مشاوره می‌توانید از طریق شماره های ثبت شده در داخل سایت با همکاران ما در ارتباط باشید.

راه‌اندازی و نگهداری سیستم کنترل سطح تفاضلی

بعد از اینکه مرحله طراحی سیستم کنترل سطح تفاضلی پایان یافته و ساخته شد باید آن را راه اندازی کرده و در نهایت در طول مدت استفاده از آن نگهداری کنید. سیستم کنترل سطح تفاضلی باید به گونه‌ای راه‌اندازی شود که بتواند به درستی کار کند و نگهداری از آن باید به طور منظم باشد تا عملکرد صحیح آن همچنان حفظ شود.

کنترل سطح فشار یا تفاضلی چیست؟
کنترل سطح فشار یا تفاضلی
کنترل سطح فشار
کنترل سطح
خرید کنترل سطحانواع روش‌های کنترل سطح تفاضلی

مشکلات رایج در سیستم‌های کنترل سطح تفاضلی

  •  خرابی سنسورهای اختلاف سطح 
  • خرابی کنترل کننده‌ها 
  • مشکلات در سیستم‌های عملگر

 برای اینکه بتوانید از بروز هر کدام از این مشکلات جلوگیری کنید باید سیستم‌های کنترل سطح تفاضلی را به طور منظم بررسی کرده و به خوبی از آنها مراقبت کنید.

{جهت مشاهده محصولات ما کلیک کنید}

مزایای کنترل سطح تفاضلی

دقت بالا :کنترل سطح تفاضلی دارای دقت بالایی بوده و توانایی تشخیص تغییرات کوچک در سطح مایعات را دارد.

 سرعت پاسخ بالا: این سیستم کنترل کننده سرعت پاسخ دهی بالایی داشته و می‌تواند به سرعت به جبران تغییرات به وجود آمده در سطح مایعات بپردازد .

قابلیت اطمینان بالا: کنترل سطح تفاضلی قابلیت این را دارد که در شرایط مختلف به خوبی عمل کند بنابراین می‌توانید به این دستگاه اطمینان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *